Svařování vertexů v Blenderu normálně probíhá pomocí postupu:
- Výběr vertexů ke svaření
- Stickem Alt+m nebo jen m v Blenderu 2.80 a výše
- Volba výsledku svaření (první vybraný vertex, střed, poslední vybraný vertex)
Tento postup je efektivní, správný a funkční. Pokud se ale svařuje větší množství vertexů, je značně neefektivní - zjednodušeně: "moc klikání".
Existuje jednodušší způsob, podobný fungování funkce "Target Weld" v 3DsMaxu. Tedy jde o způsob, kdy jen vyberu vertex A, který chci svařit a přetáhnu jej na výsledný vertex B, s nímž má být vertex A svařen.
Postup jsem našel zde. Blender má funkci "Auto merge", která potřebnou akci spolehlivě provede.
Je potřeba:
- Zapnout přichytávání vertexů (Snapping)
- Nastavit režim na vertexový
- Zapnout vlastní AutoMerge režim.
Výše uvedené je shrnuto na obrázku:
Poté již stačí jen v editačním režimu vybrat vertex, zmáčknout g pro přesun a přetáhnout vertex na ten, s kterým má být svařen.